Tuesday, June 21, 2011

khilafku

a song written by an old friend of mine.

"selama ini selalu yang ku puja mahkluk yang kau cipta,
selama ini selalu yang ku sebut yang sama darjatnya,
sering aku lupa apa yang aku cari bila ku hidup,
dan ku kejar dunia hingga ku terlupa siapa yang mencipta,

wal hal di jadikan semua,
untuk membuatkan ku berfikir,
selama ini aku hanya bergurau bila aku kata ku saksi,
aku hanya bersenda mengaku ku percaya sedangkan kau tak ku kenali..."

written by the vocalist of Bintang Batu; Farhan if im not mistaken. its deep, very deep man. eventho i was never really a fan of malaysian songs or poetry but this one really is something. every now and then i would play this song, and i somehow never get bored of this song. his words are really something. menusuk dikalbu. hoho

"maafkan wahai pencipta,
kerana ku sejahil-jahilnya manusia,
lemahnya diriku x seperti diriNya,
namun ku terus berjuan dari,
virus hati yang semakin sebati,
moga tak terhijab dari petunjukNya,
selagi ku hidup..."

btw ini bukan those typical nasyid punya lagu.

No comments:

Post a Comment